«بسمه تعالی»

مرام نامه ی فعالیت خیریه توسعه ی فرصتها

مقدمه:

توسعه ی معروف در جامعه ی اسلامی و منع از منکر از شاخص های بارز امت ایمانی است که مؤسسه ی الزهرا (س) در متن اهداف اساسنامه ی خویش به آنها تصریح نموده است.

از جمله ی این موارد، بهره مندی از میوه ها و سیفی جات دور ریز موجود در میدان تره بار و اماکن مشابه است که ضمن جلوگیری از اسراف، زمینه ی درآمد زایی برای اقشار محروم تحت پوشش مؤسسه را نیز ایجاد، و قابلیت بهره وری از آن در فرایند واحد کارآفرینی مؤسسه فراهم گردیده است.

در این راستا با تعاون و همراهی کسبه ی محترم میدان تره بار، مدیریت صنف میدان، و جمعی از مومنین، با تدبیر واحد کارآفرینی مؤسسه الزهرا علیها سلام الله ، مطابق شرح وظائف ذیل این پروژه عملیاتی می گردد.

مواد مرام نامه:

  1. فرایند جمع آوری میوه از کف میدان، با توجیه مدیریت نسبت به کسبه، و تعیین سبد از خود کسبه با برچسب مرتبط با این موضوع تحت عنوان (طرح حمایت از محرومین ۲۱۳) و جمع آوری یکساعت به ظهر توسط مأمور طرح صورت می پذیرد.
  2. میوه ی جمع آوری شده بلافاصله به محل انبار مؤسسه منتقل و دسته بندی انجام و بهره وری و تبدیل به احسن با تشخیص کارشناسان مؤسسه انجام و محصول نهایی برای ارائه به بازار آماده می گردد.
  3. بازاریابی توسط گروه همراه انجام و قیمت محصول با محاسبه ی هزینه های جاری اعم از تأمین نیروهای جمع آوری، انتقال، دسته بندی، تبدیل، اجاره محل، بسته بندی و … ، و افزایش درصد معتنابه براساس تشخیص گروه همراه، معین، و تحویل مأمور توزیع می گردد.
  4. قرارداد با کارگزاران، بصورت فصلی و با رعایت ضوابط مؤسسه تنظیم می گردد و در صورت عدم همراهی لازم با صلاحدید مدیریت کارآفرینی نیروی جایگزین مشخص می گردد.
  5. این پروژه تحت عنوان امر خیر ابداع گردیده و با رعایت حقوق همراهان، و در نهایت تحت لیسانس خیریه مدیریت و اجراء می گردد.
  6. شرح وظائف هریک از کارگزاران بصورت شفاف و مکتوب به ایشان ابلاغ و با دقت رصد می گردد.
  7. از آنجا که اجراء این طرح تحت عنوان مؤسسه ی خیریه الزهرا علیها سلام الله انجام می گردد، رعایت دقیق ضوابط شرعی و اخلاقی و حفظ حیثیت و شأن مؤسسه لازم المراعات و شرط اصلی همکاری در این پروژه می باشد.
  8. عملیات مالی این پروژه با دقت و نظم و روزانه در دفاتر مالی مؤسسه ثبت و ضبط می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *